Удосконалюється і ваша увага, вона стає стійкішою, однак часто в дівчат і хлопчиків спостерігається неуважність. Нічого страшного тут немає, адже світ вражень і переживань так інтенсивно розширюється, що ви не встигаєте за ним. (Пригадайте, чи можуть допомогти заняття фізкультурою навчити вас концентрувати увагу.) Підлітки зовсім по-новому, на більш високому рівні, будують свої стосунки з дорослими та ровесниками. Ви стали помічати, що вас цікавлять особи протилежної статі, у декого виникає почуття закоханості. Потрібно розвивати свої вольові якості: сміливість, рішучість, ініціативу, вміння самостійно ставити перед собою мету та прагнути її досягнення. У художніх творах часто підлітковий період порівнюють з полем: яке насіння на ньому посіють і в які строки - таким буде й врожай. Як ви це розумієте? Особливості поведінки, властиві підлітку Розглянемо певні поведінкові ситуації, властиві підлітковому віку. Може, в цих ситуаціях хтось впізнає себе та своїх рідних і навчиться шукати шлях до порозуміння. Часто трапляється так, що підліток не встигає справлятися з непосильними для нього навчальним та іншим навантаженням, або у сім'ї підлітка між батьками виникають конфлікти, або іноді підлітка безпідставно (на його думку) карають. Тоді він обирає реакцію протесту, а саме - грубіянить, стає агресивним, прогулює уроки, відмовляється від їжі, може піти з дому, здійснити крадіжки. Все це робиться для того, щоб привернути до себе увагу, позбутися будь-якою ціною труднощів. Як ви вважаєте, яку реакцію протесту може обрати підліток, що б вона не спричинила негативних наслідків для нього? Підліткам властиве наслідування поведінки людей, що їх оточують. Добре, якщо вони обрали за свій ідеал людину, яка має високі моральні та людські якості, як-от любов і повага до людей, співчуття до ближнього, дисциплінованість, чесність тощо. А якщо об'єктом для наслідування обрано
|