гралася з дітьми в рухливі ігри, іноді читала. Наталка багато читала, до пізньої ночі дивилася телевізор і не знаходила часу, щоб допомогти бабусі по господарству. Люда їла страви, які готувала бабуся, а Наталка їла це зрідка, бо часто купувала в магазині сухарики з добавками, чіпси, печиво та цукерки. Принципи безпечної життєдіяльності Захист житла, робочого місця, достатку, здоров'я, довкіл-ля - основні проблеми безпечного самопочуття людини. Ми познайомилися з основними чинниками ризику для життя, і тепер, знаючи, яку загрозу вони можуть становити для людини, треба навчитися мінімізувати дію цих чинників. Для цього слід знати принципи безпечної життєдіяльності. Насамперед потрібно: • передбачити надзвичайну ситуацію, тобто вміти розпізнати ознаки небезпеки й можливі її наслідки для здоров'я та життя людини; • не допустити (уникнути) надзвичайної ситуації - знати причини або умови її виникнення та діяти так, щоб не потрапити у неї; • швидко діяти - уміти захистити себе та людей, які вас оточують, врятуватися, надати першу допомогу потерпілим, діяти чітко, не панікувати, володіти собою, боротися до перемоги. Прийняття рішення У житті на людину чекає багато випробувань, і як вона пройде життєвий шлях (з мінімальним ризиком чи максимальним) - залежить тільки від неї. Ці випробування на кожному кроці потребують прийняття рішень. Навички прийняття рішень допоможуть вам ще краще оволодіти принципами безпечної життєдіяльності. Часто ви потрапляєте в різні життєві ситуації, приймаєте миттєві рішення: як краще перейти вулицю, що купити в магазині, як поводитись із незнайомою людиною та ін. Добре, якщо ви вчинили правильно, але може статися так, що ви жалкуєте з приводу прийнятого рішення. Отже, потрібно набути життєвої навички, що сприяє духовному та психічному здоров'ю, - аналізу проблеми і прийняття рішень. (Пригадайте урок 3.)
|