Розвиток інтелектуальних здібностей На цьому уроці ви дізнаєтесь: Яку роль відіграють задатки в розвитку здібностей людини? Рівні розвитку здібностей Напевне, ви читали або бачили по телебаченню, як 11-12-річні діти досягають успіхів у вивченні фізико-математич-них дисциплін і навіть стають студентами вищих навчальних закладів. Ви також чули про художньо обдарованих дітей, які досягають успіху в заняттях музикою, хореографією, літературою, живописом. Усе це - особливу схильність до занять певним родом діяльності та успішне її виконання -називають обдарованістю. Ви, мабуть, замислюєтесь над питанням, а як же я? Обдарований чи ні? Якщо ви ще не проявили себе з якогось боку, то намагайтеся це робити, не забуваючи про те, що запорукою життєвого успіху є наполеглива праця. Адже ми вже згадували, що у багатьох видатних людей початок творчої кар'єри припав на досить пізній вік, при цьому дехто з них у дитинстві та юності нічим не виділявся серед ровесників. Так, російський байкар І. Крилов почав писати у віці 40 років, а письменник С. Аксаков - у 55. А такі відомі вчені, як Ч. Дарвін, Б. Паскаль, А. Ейнштейн (мал. 61) нічим не відрізнялись у школі від однолітків. Часто ви чуєте, як про вчителя, лікаря, вченого, співака, кіноактора, кваліфікованого робітника говорять, що вони талановиті. Видатні індивідуальні здібності в одній чи кількох галузях діяльності називають талантом, а таких людей - талановитими. Подібні здібності виявляються у творчій діяльності, у творчому розв'язанні складних завдань. Ви також іноді чуєте, як людину називають генієм. Отож найвищий щабель розвитку здібностей, що виявляється в
|