Переглянути всі підручники
<< < 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 > >>

 

тим, що під впливом фізичного навантаження в печінку і в селезінку викидається більша, ніж зазвичай, кількість крові. Розтягування цих органів і спричиняє біль. Зниження навантажень і глибоке дихання має сприяти припиненню хворобливих відчуттів.

Крім згаданих показників, підліток фіксує стан після занять: млявість, слабкість, запаморочення, серцебиття. Варто також записати показники самопочуття наступного дня після занять: «відчуваю втому, або почуваюся бадьорим, або відчуваю млявість, відпочив не повністю, відчуваю стомлення, небажання займатися далі». Якщо втома наступного дня не проходить, слід знизити навантаження, змінити методику занять, звернутися до лікаря.

Самопочуття може бути охарактеризоване як відмінне, добре, задовільне, незадовільне (погане).

Сон є одним з найважливіших умов життєдіяльності людини. Підліток повинен спати в середньому 9-10 годин на добу. У результаті недосипання з'являється слабкість, головні болі, знижується працездатність, підвищується стомлюваність. Однією з причин порушення сну може бути перевтома, спричинена неправильно побудованими заняттями (надмірна інтенсивність, тривалість виконання вправ та ін.). Перевтома може призводити й до підвищеної сонливості. Тому потрібно знизити навантаження, змінити методику занять. Сон може бути схарактеризований як глибокий, міцний, переривчастий, зі сновидіннями, без сновидінь.

Апетит підлітка залежить від стану його здоров'я. Гарний апетит супроводжує оптимальні фізичні навантаження. Втрата або відсутність його вказують на перевтому або захворювання. У цьому разі варто знизити навантаження й звернутися до лікаря. Апетит може бути добрим, підвищеним, задовільним, поганим, зниженим.

Режим - це доцільно організований розпорядок життєдіяльності підлітка. Порушення режиму (незбалансоване харчування, недотримання часу підйому й відбою та ін.) негативно позначаються на стані здоров'я та працездатності.

Бажання займатися фізичними вправами. Правильно підібране фізичне навантаження, що відповідає підготовленості підлітка, його статево-віковим особливостям тощо, викликає після занять приємну втому, добрий апетит і сон, бажання й далі займатися фізичними вправами. Відсутність цього - одна з ознак перевтоми або початку захворювання. Бажання займатися може оцінюватися так: «із задоволенням», «без бажання», «з байдужністю» і так далі.

 

Переглянути всі підручники
<< < 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 > >>
Хостинг от uCoz