чає», «йде на компроміс», займає позицію «нападу та змагання» стосовно конфлікту. Придумайте ситуацію та проведіть по ній рольову гру, у якій конфлікт відбувається конструктивним та деструктивним шляхом. 3. Зробіть висновки та оформіть їх на загальному аркуші ватману: «Способи, які допомогли нам розв'язати конфлікт». Діагностика загального рівня комунікабельності (за В.Ф. Ряховським ) За кожну відповідь «так» нараховується 2 бали, «інколи» - 1 бал, «ні» - 0 балів. 1. Ви очікуєте буденну ділову зустріч. Чи позбавляє це вас рівноваги? 2. Чи не відкладаєте ви візит до лікаря доти, доки вже зовсім немає сил терпіти? 3. Чи не викликає у вас невдоволення або збентеження доручення виступити з доповіддю чи повідомленням із якоїсь нагоди? 4. Ви маєте нагоду поїхати до міста, в якому ніколи ще не бували. Чи докладете ви максимум зусиль для того, щоб уникнути цієї поїздки? 5. Чи любите ви ділитися своїми переживаннями з іншими? 6. Чи дратує вас прохання незнайомої людини показати дорогу, назвати час, відповісти на якесь запитання тощо? 7. Чи вірите ви в існування проблеми «батьків і дітей» та в те, що людям різних поколінь важко зрозуміти один одного? 8. Чи не посоромитеся ви нагадати знайомому, що він забув повернути 10 гривень, що їх ви позичили йому кілька місяців тому? 9. У їдальні чи кафе вам запропонували недоброякісну страву. Чи змовчите ви, лише невдоволено відсунувши тарілку? 10. У ситуації один на один з незнайомою людиною ви не розпочнете бесіду самі і вам не сподобається, якщо першою заговорить вона. Чи це так? 11. Вас жахає будь-яка довга черга (у магазині, бібліотеці, касі кінотеатру тощо). Вам легше відмовитися від свого наміру, ніж стати у хвіст черги і нудитися в очікуванні? 12. Чи боїтеся ви брати участь у залагодженні конфліктної ситуації?
|