Наприклад, учень, який має високий рівень знань, виконав завдання контрольної роботи з помилками. У нього все списав учень, який має початковий рівень знань. За контрольну роботу вчитель виставив обом учням по 6 балів. У даному випадку 6 балів для учня, який вчиться на 11-12 балів - це сум, відчай, а для другого - радість, щастя. Тобто стресор один, а реакція на нього - від відчаю до радості. Тому дуже важливо контролювати своє ставлення до неприємностей та обирати методи, які допоможуть справлятися зі стресом. Стресори, на які ми не зможемо вплинути - ціни в магазинах, погода, звички та характери інших людей тощо. Ми можемо сваритися, нервувати, але ми не змінимо їх. Зате в нас може підвищитися артеріальний тиск, виникнути головний біль тощо. Стресори, на які ми можемо й повинні впливати, - це наші неправильні дії, невміння визначати життєві цілі та знаходити шляхи, щоб досягти їх, тощо (пригадайте життєві навички). У даному разі ми повинні краще пізнати себе та самовдосконалюватись. Стресори, які ми самі перетворюємо на проблеми. Найчастіше це дрібниці, як-от: «А який я маю вигляд у цьому капелюсі? Чому на мене так всі дивляться? Пішов дощ, а чи зачинила я вікно?», та переживання з приводу минулих подій, які вже не можна змінити. Як послабити вплив стресової ситуації Для того щоб навчитися володіти своїм емоційним станом і тим самим зменшити вплив стресової ситуації, потрібно володіти навичками психологічної саморегуляції. Психологічна саморегуляція - це здатність людини довільно управляти своєю діяльністю: планувати її, ставити перед собою цілі та обирати шляхи їх досягнення. У житті нам час-
|